30 Μαρτίου 2012

Δειγματικές διδασκαλίες - «Αξιολόγηση»-Χειραγώγηση-Κατηγοριοποίηση


ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ (!) ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ - ΤΗΣ«ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ»-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ-ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.

ΚΑΜΙΑ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ… ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ «ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ» ΚΑΙ ΤΗΣ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ»

ΟΙ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ -ΕΝΤΑΓΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ- ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ-ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ.

Συνάδελφοι, η αντιλαϊκή πολιτική του Μαύρου Κυβερνητικού Μετώπου επιτείνεται, μέσα σε συνθήκες πρωτόγνωρης λαϊκής εξαθλίωσης, πείνας, ανεργίας και ισοπέδωσης των θεμελιωδών κατακτήσεων του λαϊκού κινήματος την τελευταία πεντηκονταετία. Στα πλαίσια αυτά, θεσπίστηκε το «νέο» Αντιλαϊκό Μισθολόγιο, που όχι μόνο επέβαλε τους μισθούς της πείνας, μετατρέποντας το μισθό σε επίδομα, αλλά παράλληλα και για αυτόν ακόμη τον ...κινεζοποιημένο μισθό της εξαθλίωσης προβλέπει τον πέλεκυ της «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ», ΣΥΝΔΈΟΝΤΑΣ ΤΑ ΨΙΧΟΥΛΑ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ.

Συγκεκριμένα, το νέο «φτωχολόγιο», που είναι ενταγμένο στο Μνημόνιο της λαϊκής υποδούλωσης, σαρώνει τις βασικές κατακτήσεις μας, αφού:

  1. Μειώνει δραματικά τις αποδοχές μας (50% στους νεοδιόριστους).

  2. Καταργεί τη σταθερή εργασία και την οργανική θέση.

  3. Συνδέει την Απασχόληση με την «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ», εδραιώνοντας το καθεστώς της ελαστικής απασχόλησης.

  4. Προβλέπει την ΑΠΟΛΥΣΗ (!), σε περιπτώσεις αρνητικών αξιολογικών κρίσεων.

  5. Διαβαθμίζει τα σχολεία και κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς.

Αυτή τη… νέα βάρβαρη πολιτική της εργασιακής ανασφάλειας, της χειραγώγησης, του πειθαναγκασμού και της φτώχειας συνεχίζει ακάθεκτη και… η νέα ηγεσία του Υπουργείου της Εμπορευματοποίησης της Γνώσης, κατά δήλωσή της μάλιστα και στους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ.

Στην κατεύθυνση της επιβολής αυτής της στυγνά αντιλαϊκής πολιτικής, οι σύμβουλοι αναλαμβάνουν το ρόλο του ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ και οι διευθυντές το ρόλο του «MANAGER-ΕΛΕΓΚΤΗ» και μάλιστα ετοιμάζονται από το υπουργείο επιμορφωτικά σεμινάρια. Στο βαθμό όμως που αυτά δεν είναι άμεσα υλοποιήσιμα, η διοίκηση εφευρίσκει άλλες ευέλικτες μεθόδους εθισμού των συναδέλφων στην πολιτική της τρομοκράτησης και φτώχειας, αξιοποιώντας ακόμη και τις ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ (!), για τις οποίες στέλνει ενημερωτικά στα σχολεία, τονίζοντας ότι στο ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» (!).

Στο ίδιο πλαίσιο, καλεί τους συναδέλφους να ΔΙΔΑΞΟΥΝ (!) ΤΟ «ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ», στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας της Α ΛΥΚΕΙΟΥ, ενώ είναι ...πάνδημη η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ «ΝΕΟΥ!» ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ως αντιεπιστημονικού και αντιδραστικού εγχειριδίου, που ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, εστιάζοντας -κυρίως- στις ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ, εισάγοντας το ...νέο πνεύμα της αγοράς στο σχολείο, σε συνθήκες επίτασης των ταξικών φραγμών στη γνώση, δραματικής μείωσης των κονδυλίων και εισαγωγής των εταιριών στην εκπαίδευση.

Στη βάση αυτή, είναι πρόδηλο ότι η ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ με θέματα, όπως «ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΤΩΝ ΓΕΝΕΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ: γονείς και παιδιά» και «ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ» όχι μόνο δεν προάγουν τον επιστημονικό λογισμό και δεν παρέχουν τη δυνατότητα εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων και των μαθητών, αλλά απεναντίας αποβαίνουν ΜΕΣΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΜΙΑΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ που, σε συνθήκες φτώχειας, επιδιώκει να... αλυσοδέσει συνειδησιακά τον εκπαιδευτικό και να τον μετατρέψει από ελευθερόφρονα παιδαγωγό και δάσκαλο με επιστημονικές αξιώσεις και αδιαπραγμάτευτα δημοκρατικά αιτήματα σε παράγοντα προβολής και επιβολής αυτών των βάρβαρων μέτρων, που ακυρώνουν τα θεμέλια των μορφωτικών και δημοκρατικών μας κατακτήσεων.

Τονίζουμε επίσης ότι η παρακολούθηση των δειγματικών διδασκαλιών από συναδέλφους δε ήταν ποτέ συνδεμένη με τις ...ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ (!) ΠΑΡΑΚΟΛΟΎΘΗΣΗΣ, οι οποίες -σε συνθήκες καθιέρωσης του συστήματος των… πιστωτικών μονάδων στην εκπαίδευση- παραπέμπουν ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ...ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ (!), αξιολογήσιμων και μετρήσιμων στις συνθήκες της ελαστικής απασχόλησης και της οικονομικής εξαθλίωσης.

  • ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΟΥ «ΝΕΟΥ» ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ ΚΑΙ ΤΗΣ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ»-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ-ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗΣ-ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗΣ.

  • ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΝΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΟΥΝ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΕΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ Ι ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ.

  • ΚΑΜΙΑ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»-ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ-ΑΠΟΛΥΣΗ: ΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΚΤΗΣΑΜΕ ΜΕ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ.

  • ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΠΟΥ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.

  • Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥΧΡΟΝΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΟΠΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΟΥΣΗ ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ-ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ.