15 Μαΐου 2010

Ν. Γλώσσα - Θέματα πανελλήνιων εξετάσεων 2010

ΣΕ ΠΕΔΙΟ ...ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ… ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΜΕΤΕΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ Ν. ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟ ΥΠΕΠΘ

Το ΥΠΕΠΘ – καταργώντας κάθε κανόνα και αίσθηση παιδαγωγικής και ηθικής δεοντολογίας και ευθύνης και αξιοποιώντας τους ιδεολογικούς του στυλοβάτες στην Κ.Ε.Ε – δε δίστασε να μετατρέψει και την εξέταση των μαθητών/τριών στο μάθημα της Ν. Γλώσσας σε πεδίο άσκησης και επιβολής του πιο βάρβαρου προτύπου εκπαίδευσης, που αφορά στην εξατομικευμένη αναζήτηση και απόσπαση πληροφοριών από τους πολύμορφους ιδιωτικούς φορείς και στη δια βίου εργασιακή ανασφάλεια και ανεργία.

Η Κ.Ε.Ε – αξιοποιώντας διασκευασμένο ένα κείμενο της Αλεξάνδρας Κορωναίου από το βιβλίο της «Εκπαιδεύοντας εκτός σχολείου» και υπακούοντας πιστά στις ιδεολογικές επιταγές του κεφαλαίου για εναρμόνιση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες και τους νόμους της Αγοράς – κάλεσε τους εξεταζόμενους μαθητές και αυριανούς φοιτητές και πολίτες να παραιτηθούν κάθε δικαιώματος κατοχύρωσης του πτυχίου και των συνακόλουθων επαγγελματικών δικαιωμάτων, αναπτύσσοντας τη θέση τους για την αξία της…ΑΥΤΟ-ΜΟΡΦΩΣΗΣ (!) και τους τρόπου κατοχύρωσής της, δηλ. τους ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, έχοντας ως δεδομένο ότι το σχολείο (και συνακόλουθα όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης) δεν πρέπει να αποτελούν πλέον…τον καθοριστικό κοινωνικό θεσμό εκπαίδευσης.

Σημειώνεται ότι στο εν λόγω κείμενο δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη Παιδεία, έννοια της οποίας το περιεχόμενο καλά γνωρίζουν οι μαθητές/τριες της Γ λυκείου όχι μόνο μέσω της διδασκαλίας των δοκιμίων των δημοκρατικών και ευρυμαθών δασκάλων (π.χ Κακριδή, Παπανούτσου, Δελμούζου), αλλά και της φιλοσοφίας, αφού ήδη από τον 4ο αιώνα ο Αριστοτέλης ορίζει ως ύψιστο χρέος της πολιτείας την κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα της παιδείας.

Όλες αυτές τις δημοκρατικές παραδόσεις και παρακαταθήκες, των οποίων ψήγματα περιέχουν τα σχολικά εγχειρίδια, τις εμπειρίες, γνώσεις και απαιτήσεις των μαθητών και της πολιτισμένης κοινωνίας έρχεται να εξανεμίσει το εν λόγω κείμενο, απαιτώντας από τους εξεταζόμενους μαθητές…να ξεχάσουν (!) το μορφωτικό αγαθό της παιδείας και την κοινωνική κατάκτηση της σταθερής εργασίας. Γιατί προβάλλει εμφαντικά το μοντέλο της ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ όχι ως μεσαιωνικό υποκατάστατο του δημόσιου εκπαιδευτικού θεσμού, αλλά ως…ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΌ (!!) μοντέλο επιστημονικο-τεχνικού εκσυγχρονισμού, όπως τον επιτάσσουν «οι μεταμορφώσεις!! της αγοράς».

Πρόκειται δηλ. για μια θεματική που επιδιώκει – με αυταρχικό και πειθαναγκαστικό τρόπο – να αποσυνδέσει τους εξεταζόμενους και τους εκπαιδευτικούς από τις θεμελιώδεις δημοκρατικές και μορφωτικές κατακτήσεις, καθιερώνοντας…νέα (!) κριτήρια και οπτικές, απόλυτα προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις του ανταγωνιστικού νόμου της αγοράς και ζήτησης πληροφορίας και απασχόλησης. Στην ουσία το κείμενο θα μπορούσε να αναγνωστεί και ως ...δελτίο τύπου του… νέου ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, το οποίο απλώς προπαγανδίζει – τη δύσκολη στιγμή μάλιστα των εξετάσεων, τη νέα πολιτική του ...καταρτίσιμου και του απασχολίσιμου.

Οι νόμοι της αγοράς λοιπόν έρχονται να αποβούν κυρίαρχοι στη διαμόρφωση ΜΙΑΣ ...ΑΓΟΡΑΙΑΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, πειθαναγκάζοντας τους ήδη πιεσμένους από την εξέταση μαθητές/τριες να αποδεχτούν ως αναγκαιότητα και νόμο (!) της κοινωνικής εξέλιξης τον εφιάλτη της διαρκούς κατάρτισης, δηλ. της αποσπασματικής πληροφόρησης και της ανεργίας.

Χρήζει μάλιστα ιδιαίτερης προσοχής η άσκηση της ανάπτυξης της επιχειρηματολογίας των μαθητών σε μια παράγραφο, με θέμα «οι νέοι άνθρωποι των τεχνολογικών κοινωνιών καλούνται να αλλάξουν δύο ή τρία επαγγέλματα στην επαγγελματική τους πορεία!!».Γιατί η διατύπωση της άσκησης είναι με τέτοιο τρόπο («να αναπτύξετε»), έτσι ώστε να αποτραπεί ο ελεύθερος σχολιασμός μιας τόσο αντιδραστικής θέσης και να υποχρεωθεί ο εξεταζόμενος/η να αποδεχτεί το μοντέλο της εργασιακής του ομηρίας και περιπλάνησης…δια βίου.

Είναι πρόδηλο ότι το ΥΠΕΠΘ – στην υπηρεσία της εφαρμογής μιας στυγνά αντιλαϊκής πολιτικής, που Ιδιωτικοποιεί την εκπαίδευση και την προσδένει με τους αδυσώπητα ανταγωνιστικούς νόμους της αγοράς – δείχνει το στυγνό του πρόσωπο ακόμα και στους εξεταζόμενους μαθητές/τριες, οι οποίοι πρέπει να αρχίζουν να ...αποδέχονται, με την ένταξή τους στον κοινωνικό βίο ως ενήλικες, το εφιαλτικό μέλλον της αποσπασματικής γνώσης, που συμπορεύεται με την κερδοφορία της επιχειρηματικών ομίλων και συνεπάγεται την ανασφάλεια, τη φτώχεια και την υποταγή στον εργασιακό και μορφωτικό μεσαίωνα.

Αυτή η προπαγάνδα του τρόμου, μέσω των εξετάσεων, επιβεβαιώνει το στυγνά αντιλαϊκό χαρακτήρα της πολιτικής που υπηρετεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έχοντας τη στήριξη των συμμάχων της (Ν.Δ-ΛΑΟΣ), στα πλαίσια που επιτάσσουν οι Ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί (Ε.Ε-Δ.Ν.Τ) και η ντόπια οικονομική ολιγαρχία.


Το παραπάνω κείμενο σε μορφή pdf:
Ν.ΓΛΩΣΣΑ-ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑΣ